Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1164824, author = {Řehulka, Evžen}, address = {Brno}, booktitle = {Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools.}, edition = {1. vydání}, editor = {OŠLEJŠKOVÁ H., VÍTKOVÁ M. et al}, keywords = {inkluze; inkluzivní výchova; inkluze a psychologie; dítě a inkluze; rodiče a inkluze; učitelé a inkluze; inkluze a prostředí; konflikt; frustrace; stres; zdraví; kvalita života}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6673-1}, pages = {39-54}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1164824 AU - Řehulka, Evžen PY - 2013 TI - Psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066731 KW - inkluze KW - inkluzivní výchova KW - inkluze a psychologie KW - dítě a inkluze KW - rodiče a inkluze KW - učitelé a inkluze KW - inkluze a prostředí KW - konflikt KW - frustrace KW - stres KW - zdraví KW - kvalita života N2 - Studie je přehledem základních poznatků z psychologie a psychohygieny, které se vztahují k problematice vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluzivní pedagogiky. U žáků se z tohoto aspektu zaměřujeme na náročné životní situace, u rodičů na stresové situace, u učitelů na syndrom vyhoření, v sociálním prostředí věnujeme pozornost stigmatizaci a labelingu a při studiu materiálního prostředí ukazujeme na využití ergonomie. Závěrem naznačujeme možnosti chápat problematiku inkluzivního vzdělávání žáků se zdravotním postižením z hlediska teorie zdraví, přičemž jako výhodnější v této oblasti vidíme použití teorie kvality života. ER -
ŘEHULKA, Evžen. Psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze (Question of psychology and mental hygiene about education of pupils with disabilities in terms of inclusion.). In OŠLEJŠKOVÁ H., VÍTKOVÁ M. et al. \textit{Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools.}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p.~39-54. ISBN~978-80-210-6673-1.
|