ŘEHULKA, Evžen. Psychologické otázky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzívní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Maunstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 45-58. ISBN 978-80-210-6678-6. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psychologické otázky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
Název anglicky Psychological Issues in Education for Pupils with Special Education Needs in Primary Schools
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzívní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Maunstream Schools, od s. 45-58, 14 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071984
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6678-6
Klíčová slova anglicky pupils with special educational needs; psychological approach to learning; cognitive processes; skills; learning; socialization; stress coping
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 31. 3. 2014 14:18.
Anotace
Studie je věnována psychologickým otázkám vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Psychologický přístup je implicitně obsažen v současných pedagogických a medicínských teoriích, které se těmto otázkám v současné době nejvíce věnují. Naším cílem bylo upozornit na některé okruhy psychologických poznatků, které mohou přinést nové pohledy, inspiraci i praktické přínosy pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměřili jsme na kognitivní procesy, psychologii schopností a učení, aktivity a pozornosti, socializaci a na teorie zvládání zátěže.
Anotace anglicky
The paper is dedicated to the psychological issues of education for pupils with special educational needs. Psychological approach is implicit in current educational and medical theories that these issues are currently the most dedicated. Our goal was to highlight some areas of psychological knowledge that can bring new insights, inspiration and practical benefits for working with pupils with special educational needs. We focused on cognitive processes, psychology of skills and learning, activities and attention, socialization and stress coping theory.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 10:10