Detailed Information on Publication Record
2013
Psychologické otázky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
ŘEHULKA, EvženBasic information
Original name
Psychologické otázky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
Name (in English)
Psychological Issues in Education for Pupils with Special Education Needs in Primary Schools
Authors
ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzívní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Maunstream Schools, p. 45-58, 14 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071984
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6678-6
Keywords in English
pupils with special educational needs; psychological approach to learning; cognitive processes; skills; learning; socialization; stress coping
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2014 14:18, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
Studie je věnována psychologickým otázkám vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Psychologický přístup je implicitně obsažen v současných pedagogických a medicínských teoriích, které se těmto otázkám v současné době nejvíce věnují. Naším cílem bylo upozornit na některé okruhy psychologických poznatků, které mohou přinést nové pohledy, inspiraci i praktické přínosy pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměřili jsme na kognitivní procesy, psychologii schopností a učení, aktivity a pozornosti, socializaci a na teorie zvládání zátěže.
In English
The paper is dedicated to the psychological issues of education for pupils with special educational needs. Psychological approach is implicit in current educational and medical theories that these issues are currently the most dedicated. Our goal was to highlight some areas of psychological knowledge that can bring new insights, inspiration and practical benefits for working with pupils with special educational needs. We focused on cognitive processes, psychology of skills and learning, activities and attention, socialization and stress coping theory.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|