GRENAROVÁ, Renée. Ocenivanije staršeklassnikov s specifičeskimi obrazovatelnymi narušenijami v obučeniji russkomu jazyku kak vtoromu inostrannomu (Evaluation of Older School-Age Learners with Specific Learning Difficulties in Russian as Second Foreign Language). Educational Alternatives. European Union: Info Invest LTD., 2015, vol. 2015, Volume 11/Part 3, p. 12-23. ISSN 1313-2571.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ocenivanije staršeklassnikov s specifičeskimi obrazovatelnymi narušenijami v obučeniji russkomu jazyku kak vtoromu inostrannomu
Name in Czech Hodnocení žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině jako druhého cizího jazyka
Name (in English) Evaluation of Older School-Age Learners with Specific Learning Difficulties in Russian as Second Foreign Language
Authors GRENAROVÁ, Renée.
Edition Educational Alternatives, European Union, Info Invest LTD. 2015, 1313-2571.
Other information
Original language Russian
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuka; výzkum; hodnocení; ruský jazyk jako druhý cizí jazyk; žák, 2. stupeň; specifické poruchy učení; učitel
Keywords in English teaching, research, evaluation, Russian as second foreign language, learner, older school-age, specific learning disabilities, teacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 11/6/2015 22:53.
Abstract
Statja traktirujet rezultaty issledovanij ocenivanija staršeklassnikov s specifičeskimi narušenijami razvitija školnych navykov u staršeklassnikov pri obučeniji russkomu jazyku kak vtoromu inostrannomu. Issledovanije bylo osuščestvleno v 2014-om i 2015-om godach v ramkach issledovatelskogo projekta MSM0021622443 Osobyje obrazovatelnyje potrebnosti učenikov v kontekste Ramočnoj obrazovatelnoj programmy.
Abstract (in Czech)
Studie se zabývá výsledky výzkumu hodnocení žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině jako druhého cizího jazyka.Výzkum byl realizován v roce 2014 a 2015 jako součást výzkumného záměru MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
The text brings the results of research study focusing on the issues of evaluation in Russian language teaching as second foreign language to learners with specific learning difficulties. The research was conducted in 2014 and 2015 as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 06:17