D 2013

Aplikace poznatků terénního bádání do výuky etnologie a zpětná implementace informací do výzkumu

BROŽOVIČOVÁ, Klára

Basic information

Original name

Aplikace poznatků terénního bádání do výuky etnologie a zpětná implementace informací do výzkumu

Name in Czech

Aplikace poznatků terénního bádání do výuky etnologie a zpětná implementace informací do výzkumu

Authors

BROŽOVIČOVÁ, Klára

Edition

vyd. první. Nitra, Science for education - education for science = Veda pre vzdelanie – vzdelanie pre vedu = Tudomány az oktatásért – oktatás a tudományért, p. 39-47, 9 pp. 2013

Publisher

UKF

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Archaeology, anthropology, ethnology

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-558-0536-8

Keywords in English

Field research, Ethnology, illustratory material, practical component of education
Změněno: 19/2/2015 11:22, Mgr. et Mgr. Klára Brožovičová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek mapuje historii terénního bádání na Ústavu evropské etnologie, paradigmatické a metodologické proměny v terénním, potažmo kvalitativním výzkumu. Článek si klade za cíl seznámit posluchače i se současnými výzkumnými a publikačními výstupy ÚEE a výsledky současných studentských prací. Posledním bodem je pak spojení výzkumné praxe a materiálu získaného prostřednictvím výzkumu (textuální materiál, rozhovory, fotografie, videozáznamy ad.) s výukou etnologie a využití získaného materiálu jako výukové pomůcky.

In English

The contribution will introduce the expert audience to field research which takes place now (or took in the past) under the direction of faculty members of the Department of European Ethnology of the Masaryk University. Presentation will cover the outcomes of field research projects that have been undertaken as a basis of publication outputs. as well as those done by students in the practical component of their program. New knowledge gained in the field in the form of interviews, photographic material, or video footage is implemented into teaching of Ethnology as a material basis for illustration of topics covered in class.