Detailed Information on Publication Record
2013
Aplikace poznatků terénního bádání do výuky etnologie a zpětná implementace informací do výzkumu
BROŽOVIČOVÁ, KláraBasic information
Original name
Aplikace poznatků terénního bádání do výuky etnologie a zpětná implementace informací do výzkumu
Name in Czech
Aplikace poznatků terénního bádání do výuky etnologie a zpětná implementace informací do výzkumu
Authors
BROŽOVIČOVÁ, Klára
Edition
vyd. první. Nitra, Science for education - education for science = Veda pre vzdelanie – vzdelanie pre vedu = Tudomány az oktatásért – oktatás a tudományért, p. 39-47, 9 pp. 2013
Publisher
UKF
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Archaeology, anthropology, ethnology
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-558-0536-8
Keywords in English
Field research, Ethnology, illustratory material, practical component of education
Změněno: 19/2/2015 11:22, Mgr. et Mgr. Klára Brožovičová, Ph.D.
V originále
Článek mapuje historii terénního bádání na Ústavu evropské etnologie, paradigmatické a metodologické proměny v terénním, potažmo kvalitativním výzkumu. Článek si klade za cíl seznámit posluchače i se současnými výzkumnými a publikačními výstupy ÚEE a výsledky současných studentských prací. Posledním bodem je pak spojení výzkumné praxe a materiálu získaného prostřednictvím výzkumu (textuální materiál, rozhovory, fotografie, videozáznamy ad.) s výukou etnologie a využití získaného materiálu jako výukové pomůcky.
In English
The contribution will introduce the expert audience to field research which takes place now (or took in the past) under the direction of faculty members of the Department of European Ethnology of the Masaryk University. Presentation will cover the outcomes of field research projects that have been undertaken as a basis of publication outputs. as well as those done by students in the practical component of their program. New knowledge gained in the field in the form of interviews, photographic material, or video footage is implemented into teaching of Ethnology as a material basis for illustration of topics covered in class.