Detailed Information on Publication Record
2013
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole v kraji Vysočina
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole v kraji Vysočina
Name (in English)
Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Elementary Schools in the Vysočina Region
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 35-46, 12 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071995
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech)
inkluze; pedagog; vzdělávání; žák s lehkým mentálním postižením; kvalitativní výzkum; školní prostředí
Keywords in English
inclusion; teacher; education; pupil with mild intellectual disability; qualitative research; questionnaire; school environment
Tags
Reviewed
Změněno: 22/2/2014 13:55, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola prezentuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat a analyzovat faktory ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením ve vybrané základní škole v kraji Vysočina. V kapitole je uvedena parciální část výzkumu orientovaného na dva indikátory: pohled učitele na žáka s lehkým mentálním postižením v edukaci a klima třídy.
In English
The chapter presents qualitative research focused on the analysis of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. The main objective of research was to describe and analyse factors affecting the inclusion of pupils with mild intellectual disabilities in selected elementary school in the Vysočina region. The chapter contains a part of research oriented at two indicators: teachers perspective of the pupil with mild intellectual disability in education and the classroom climate.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|