C 2013

Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole v kraji Vysočina

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole v kraji Vysočina

Name (in English)

Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Elementary Schools in the Vysočina Region

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 35-46, 12 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071995

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6515-4

Keywords (in Czech)

inkluze; pedagog; vzdělávání; žák s lehkým mentálním postižením; kvalitativní výzkum; školní prostředí

Keywords in English

inclusion; teacher; education; pupil with mild intellectual disability; qualitative research; questionnaire; school environment

Tags

Reviewed
Změněno: 22/2/2014 13:55, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola prezentuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat a analyzovat faktory ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením ve vybrané základní škole v kraji Vysočina. V kapitole je uvedena parciální část výzkumu orientovaného na dva indikátory: pohled učitele na žáka s lehkým mentálním postižením v edukaci a klima třídy.

In English

The chapter presents qualitative research focused on the analysis of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. The main objective of research was to describe and analyse factors affecting the inclusion of pupils with mild intellectual disabilities in selected elementary school in the Vysočina region. The chapter contains a part of research oriented at two indicators: teachers perspective of the pupil with mild intellectual disability in education and the classroom climate.

Links

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Name: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A