Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1165000, author = {Horáková, Radka}, address = {Brno}, booktitle = {Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění}, edition = {1. vydání}, editor = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al}, keywords = {hearing impairment; developmental scales; developmental milesotnes; language skills; social inclusion; auditory perception; expressive language; cognitive development; social communication}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6515-4}, pages = {80-91}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Vývojové škály jako kritéria hodnotící jazykové a sociální dovednosti dětí s těžkým sluchovým postižením}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1165000 AU - Horáková, Radka PY - 2013 TI - Vývojové škály jako kritéria hodnotící jazykové a sociální dovednosti dětí s těžkým sluchovým postižením VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021065154 KW - hearing impairment KW - developmental scales KW - developmental milesotnes KW - language skills KW - social inclusion KW - auditory perception KW - expressive language KW - cognitive development KW - social communication N2 - Kapitola mapuje přehled vybraných testových materiálů v podobě vývojových škál a dotazníků pro rodiče, které jsou v zahraničí běžně užívány a tvoří nezbytnou součást komplexní diagnostiky. Průběžné hodnocení jazykových dovedností dětí se sluchovým postižením se jeví jako velmi důležité, zejména pak pro rodiče. Rodina hraje v oblasti jazykového vývoje dítěte klíčovou roli a práce s vývojovými škálami jí může velmi usnadnit orientovat se v dalších fázích vývoje dítěte a směřovat je k vytýčenému cíli. V kapitole jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno v měsících leden a červen 2013 u dvou chlapců předškolního věku s těžkým sluchovým postižením. Za hlavní výzkumnou techniku lze označit pozorování a dotazníky určené rodičům chlapců, pracovníkům SPC pro sluchově postižené a učitelkám mateřských škol, kde jsou chlapci vzděláváni. ER -
HORÁKOVÁ, Radka. Vývojové škály jako kritéria hodnotící jazykové a sociální dovednosti dětí s těžkým sluchovým postižením (Developmental Scales as Tools to Assess Language and Social Skills in Children with Severe Hearing Impairments). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. \textit{Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p.~80-91. ISBN~978-80-210-6515-4.
|