C 2013

Analýza názorů rodičů na problematiku narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Basic information

Original name

Analýza názorů rodičů na problematiku narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku

Name (in English)

Analysis of Parents´ Opinions on Communication Disorders in Primary School Pupils

Authors

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 94-102, 9 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072002

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6515-4

Keywords (in Czech)

žák mladšího školního věku; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; rodiče žáků; sociální statut

Keywords in English

primary school pupils; communication skills; communication disorders; pupils’ parents; social status

Tags

Reviewed
Změněno: 11/2/2014 16:58, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá determinanty narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku. Přestože objektivně nemusí být narušení komunikační schopnosti považováno za závažné, je třeba brát v potaz subjektivní hodnocení nedostatků v komunikaci samotným žákem. V kapitole jsou uvedeny závěry výzkumů, v nichž je analyzována problematika narušené komunikační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ z pohledu rodičů.

In English

The chapter focuses on the determinants of communication disorders in primary school pupils. Although the communication disorder may not be considered serious, it is necessary to take into account pupil's subjective perspective of communication deficiencies. The chapter presents research results which analyse parents' opinions on communication disorders in primary school pupils.

Links

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Name: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A