BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Analýza názorů rodičů na problematiku narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku (Analysis of Parents´ Opinions on Communication Disorders in Primary School Pupils). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 94-102. ISBN 978-80-210-6515-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza názorů rodičů na problematiku narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku
Name (in English) Analysis of Parents´ Opinions on Communication Disorders in Primary School Pupils
Authors BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 94-102, 9 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072002
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech) žák mladšího školního věku; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; rodiče žáků; sociální statut
Keywords in English primary school pupils; communication skills; communication disorders; pupils’ parents; social status
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 11/2/2014 16:58.
Abstract
Kapitola se zabývá determinanty narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku. Přestože objektivně nemusí být narušení komunikační schopnosti považováno za závažné, je třeba brát v potaz subjektivní hodnocení nedostatků v komunikaci samotným žákem. V kapitole jsou uvedeny závěry výzkumů, v nichž je analyzována problematika narušené komunikační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ z pohledu rodičů.
Abstract (in English)
The chapter focuses on the determinants of communication disorders in primary school pupils. Although the communication disorder may not be considered serious, it is necessary to take into account pupil's subjective perspective of communication deficiencies. The chapter presents research results which analyse parents' opinions on communication disorders in primary school pupils.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/6/2024 06:31