HAMALOVÁ, Markéta and Petr KOPEČNÝ. Komunikační schopnost žáků základní školy praktické (Communication Skills in Pupils of Practical Primary Schools). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 192-202. ISBN 978-80-210-6515-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační schopnost žáků základní školy praktické
Name (in English) Communication Skills in Pupils of Practical Primary Schools
Authors HAMALOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 192-202, 11 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072012
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech) komunikace; jazyková rovina; narušená komunikační schopnost; žák s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická
Keywords in English communication; language level; communication disorder; pupils with mild intellectual disabilities; practical primary school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Changed: 27/2/2014 14:26.
Abstract
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy výzkumného šetření, zaměřené na komunikační schopnost u žáků s lehkým mentálním postižením, kteří navštěvují základní školu praktickou. Text předkládá teoretické poznatky z oblasti komunikace a narušené komunikační schopnosti, zaměřuje se na žáka s lehkým mentálním postižením, popisuje charakteristické rysy těchto žáků, možnosti jejich edukace a narušenou komunikační schopnost jedinců s lehkým mentálním postižením. Výsledky kvalitativního šetření vypovídají o narušené komunikační schopnosti v rámci jednotlivých jazykových rovin, komunikačním procesu ve výuce a poskytované logopedické intervenci.
Abstract (in English)
The chapter presents the results of the analysis focused on the communication skills of pupils with mild intellectual disabilities enrolled in practical primary schools. The text presents the theoretical basis concerning communication and communication disorders, focuses on pupils with mild intellectual disabilities, describes the pupils' characteristics, their education options, and communication disorders in individuals with mild intellectual disabilities. The results of qualitative research tell us about communication disorders occurring in various language levels, and during communication in education and speech intervention.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/5/2024 06:14