HRICOVÁ, Lenka. Žáci s hluchoslepotou. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 125-153. ISBN 978-80-210-6673-1. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žáci s hluchoslepotou
Název anglicky Students with Deafblindness
Autoři HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 125-153, 29 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072018
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky hluchoslepota; žák s hluchoslepotou; základní škola speciální; RVP pro obor vzdělání ZŠS; pedagogicko-psychologické poradenské služby; předmětová komunikace; strukturace času a prostoru
Klíčová slova anglicky deafblindness; a pupil with deafblindness; special schools; FEP SS; pedagogical and psychological counselling services; subject communication; structuring of time and space
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 1. 4. 2014 10:45.
Anotace
Kapitola pojednává o vzdělávání žáků s hluchoslepotou v základní škole speciální. Zabývá se možnostmi a podmínkami vzdělávání a možnostmi komunikace žáků s hluchoslepotou, uvádí definice postižení a věnuje se charakteristice žáků s hluchoslepotou. V kapitole jsou uvedeny dva příklady vzdělávání žáků s hluchoslepotou v základní škole speciální, je poukázáno na vymezení legislativního rámce vzdělávání a na možnosti poradenství v této oblasti.
Anotace anglicky
The chapter discusses teaching pupils with deafblindness in special schools. It deals with the possibilities and conditions of education and communication capabilities in pupils with deafblindness, it presents this disability definition and focuses on the characteristics of pupils with deafblindness. The chapter gives two examples of teaching pupils with deafblindness in special schools; we also focus on the legislation policy for education and counselling possibilities in this area.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 13:29