Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1165351, author = {Nováková, Jana}, address = {Brno}, edition = {1. vyd.}, keywords = {autism spectrum disorders; awareness educators; lifelong development; kindergarten; primary school; secondary school; Asperger syndrome; High Functioning Autism; inclusive education; peer relationships; position; bullying}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6661-8}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Biodromální vývoj jedinců s poruchami autistického spektra v kontextu podpory a vzdělávání}, year = {2013} }
TY - BOOK ID - 1165351 AU - Nováková, Jana PY - 2013 TI - Biodromální vývoj jedinců s poruchami autistického spektra v kontextu podpory a vzdělávání VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066618 KW - autism spectrum disorders KW - awareness educators KW - lifelong development KW - kindergarten KW - primary school KW - secondary school KW - Asperger syndrome KW - High Functioning Autism KW - inclusive education KW - peer relationships KW - position KW - bullying N2 - Hlavním tématem předkládané publikace je biodromální vývoj jedinců s poruchami autistického spektra (PAS) v kontextu podpory a vzdělávání. Výzkumným šetřením jsou analyzovány sociopreferenční vrstevnické vztahy žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem a situace o informovanosti v problematice poruch autistického spektra mezi pedagogickými pracovníky z mateřských, základních a středních škol v České republice. Monografie je členěna na dvě části. První teoretická část knihy seznamuje čtenáře s teoretickými východisky. Jsou zde shrnuty poznatky týkající se autistických poruch. Druhá část publikace empirického charakteru je rozdělena do dvou kapitol. První výzkumné šetření mělo charakter smíšeného výzkumu, v němž byl dominantní kvantitativní výzkum doplněn výzkumem kvalitativním. Významná část studie byla založena na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde byl integrován žák s Aspergerovým syndromem či jinou pervazivní vývojovou poruchou. Druhý výzkum byl postaven na statistické proceduře, v jehož rámci byla využita kvantitativní metoda, přičemž stěžejní technikou sběru dat byl anonymní dotazník vlastní konstrukce autorky. Hlavním cílem výzkumného šetření byla deskripce stavu informovanosti v problematice poruch autistického spektra mezi pedagogickými pracovníky. Analytickou jednotkou byli pedagogičtí pracovníci z běžných i speciálních škol a rodiče dětí s PAS. Závěrečná podkapitola navrhuje také doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi. ER -
NOVÁKOVÁ, Jana. \textit{Biodromální vývoj jedinců s poruchami autistického spektra v kontextu podpory a vzdělávání}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 286 s. ISBN~978-80-210-6661-8.
|