b 2013

Vícejazyčná lingvistická terminologie

JANÍKOVÁ, Věra, Brigitte SORGER, Simona KORYČÁNKOVÁ, Karla ONDRÁŠKOVÁ, Petra SUQUET et. al.

Basic information

Original name

Vícejazyčná lingvistická terminologie

Name in Czech

Vícejazyčná lingvistická terminologie

Name (in English)

Multilingual linguistic terminology

Edition

1. vyd. Praha, 78 pp. 2013

Publisher

Národní institut pro další vzdělávání

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-86956-70-1

Keywords (in Czech)

lingvistika; didaktika mnohojazyčnosti; výuka cizích jazyků

Keywords in English

linguistics; didactics of multilingualism; foreign language teaching and learning

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2014 10:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

V publikaci je představena jedna z cest vedoucích k implementaci principů didaktiky mnohojazyčnosti do výuky (cizích)jazyků. Svou koncepcí je zaměřena na podporu synergických účinků deklarativních (metajazykových) znalostí při učení se více jazykům. Odborné veřejnosti, studentům i žákům nabízí srovnávací pohled na vybrané jazykové jevy v češtině, angličtině, francouzštině, němčině, ruštině a částečně i v latině.

In English

The publication presents one of the approaches leading towards implementation of the principles of didactics of multilingualism in (foreign) language teaching. Its conception is aimed at supporting the synergic effects of declarative (metalinguistic) knowledge in the process of learning several languages. Professional educators as well as learners are provided with a comparative view of selected linguistic phenomena in Czech, English, French, German, Russian, and partly also in Latin.