NOVÁKOVÁ, Zita. Inkluze ve škole hlavního vzdělávacího proudu pohledem žáků se zrakovým postižením. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách. Students with Disabilities and Health Disadvantages in Primary Schools. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 79-98. ISBN 978-80-210-6304-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze ve škole hlavního vzdělávacího proudu pohledem žáků se zrakovým postižením
Název česky Inkluze ve škole hlavního vzdělávacího proudu pohledem žáků se zrakovým postižením
Název anglicky Inclusion in Mainstream Schools as Seen by Students with Visual Impairments
Autoři NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách. Students with Disabilities and Health Disadvantages in Primary Schools. od s. 79-98, 20 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072079
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6304-4
Klíčová slova česky školská inkluze; sociální inkluze; faktory úspěšnosti inkluze; žák se zrakovým postižením; škola běžného vzdělávacího proudu; učitel; asistent pedagoga; spolužáci; rodiče; běžné kurikulum; specifické kurikulum; sociální vztahy
Klíčová slova anglicky school inclusion; social inclusion; factors influencing successful inclusion; pupil with visual impairment; mainstream school; teacher; teaching assistant; peers; parents; regular curriculum; specific curriculum; social relations
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 1. 4. 2014 10:33.
Anotace
Kapitola analyzuje faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Jsou prezentovány výpovědi integrovaných žáků se zrakovým postižením a jejich percepce inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření je kvalitativní, použitá technika je polostrukturovaný rozhovor, který byl proveden v ohniskových skupinách. Data jsou zpracována otevřeným kódováním. Kapitola reflektuje souvislost faktorů ovlivňujících inkluzivní vzdělávání a vlastního vnímání inkluze samotnými žáky.
Anotace anglicky
The chapter analyses factors that influence inclusive education of pupils with visual impairments in mainstream schools. The reports of integrated pupils and their perception of inclusion are presented. The survey used qualitative method with a semi-structured interview instrument. The data are processed by open coding method. The chapter reflects the relation of the factors influencing successful inclusion and subjective perception of inclusion by pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:37