GAJZLEROVÁ, Lenka. Inkluze a informační a komunikační technologie (Inclusion and Information and Communication Technology). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 304-311. ISBN 978-80-210-6515-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze a informační a komunikační technologie
Name (in English) Inclusion and Information and Communication Technology
Authors GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 304-311, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072081
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech) mediální vzdělávání; inkluze; individuální potřeby; mediální výchova; mediální kompetence; digitální technologie; asistované technologie; digitální pomůcky; multimedialita; multimodalita
Keywords in English media education; inclusion; individual needs; media skills; digital technology; assisted technology; digital devices; multimediality; multimodality
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 27/3/2014 10:43.
Abstract
Kapitola je věnována problematice inkluzivního vzdělávání ve vztahu k mediálnímu vzdělávání doplněné o úryvky kvalitativního výzkumu (rozhovory). Dále se zabývá mediálními kompetencemi. Kapitola se zabývá členěním inkluzivního mediálního vzdělávání a upozorňuje na jeho důležitost a souvislost se všemi rovinami společenského uplatnění. Je uveden příklad zpracování mediálního vzdělávání ve vzdělávání v České republice a spolkové zemi Baden-Württemberg, upozorňující na nutnost mediálního vzdělávání a naplnění mediálních kompetencí ve všech úrovních vzdělávacího procesu.
Abstract (in English)
The chapter is devoted to the issue of inclusive education in relation to media education, accompanied by snippets of qualitative research (interviews). It also deals with media competences. The chapter deals with the categorization of inclusive media education and draws attention to its importance and relation to all aspects of social position. We present an example of media education in education in the Czech Republic and the state of Baden-Württemberg, highlighting the need for media education and media fulfillment of competences at all levels of the educational process.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/8/2024 09:04