Informační systém MU
ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Work with Gifted Pupils in the First Grade of the Primary School. In Janda, M.; Šťáva, J.; Věchtová, G. Guiding Gifted Pupils and Students in Czech School. Brno: Masaryk University, 2013, p. 63-77. ISBN 978-80-210-6557-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Work with Gifted Pupils in the First Grade of the Primary School
Name in Czech Práce s talentovanými žáky na 1. stupni základní školy
Authors ŠMAHELOVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Guiding Gifted Pupils and Students in Czech School, p. 63-77, 15 pp. 2013.
Publisher Masaryk University
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072094
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6557-4
Keywords (in Czech) Nadané děti; 1. stupeň základní školy; metody práce s nadanými žáky.
Keywords in English Gifted children; primary school; working methods with gifted pupils.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2014 10:33.
Abstract
This chapter informs about the results of a research on selected schools in South Moravian region within the grant support of research intent Special Needs of Pupils in Context of Framework Educational Programme for Elementary Education – MSM0021622443. The aim of this research was to find out the criteria which are used by teachers when selecting gifted and talented children and which methods are used during work with them. Knowledge of gifted learners and the level of their creative thinking were investigated.
Abstract (in Czech)
Kapitola informuje o výsledcích šetření, které bylo provedeno v rámci výzkumného záměru MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Výzkum probíhal na vybraných školách v Jihomoravském kraji v letech 2007 – 2012. Cílem šetření bylo zjistit, jaká kritéria uplatňují učitelé při výběru nadaných žáků a jakými metodami s nimi pracují. Byly též zjišťovány znalosti nadaných žáků a úroveň jejich tvořivého myšlení.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 7/9/2024 01:23