C
2013
Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci
ČERVENKA, Karel
Základní údaje
Originální název
Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci
Název anglicky
Stigmatization of Children with Behavioural Difficulties and the Role of Their Relationships within Their Education
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 52-57, 6 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072105
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
stigmatizace; vztah; edukace; intervence; porucha chování; etopedie; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky
stigma; relationship; education; intervention; special needs education; behavioural disorder
V originále
Porucha chování se negativně promítá do vztahů s druhými lidmi a rovněž do vztahu dítěte k sobě samému. Různorodost vztahové zkušenosti dítěte s poruchou chování je v textu uchopena prostřednictvím Goffmanovy (2003) koncepce stigmatu. Úryvky z rozhovorů, které jsem vedl s výchovnými profesionály v rámci kvalitativního výzkumu, pomohly načrtnout různorodost rolí, které vztahy v procesu edukace dětí s poruchami chování mohou hrát.
Anglicky
Behavioural diffi culties of children have an important impact on their relationships with other people as well as on their realtionship to themselves. Diversity of experience of these children within their social relationships is perceived through Goff man‘s concept of stigma. Variability of roles relationships of these childern can play is illustrated by quotations taken from qualitative research inteviews.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU | Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV) | Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
Zobrazeno: 10. 11. 2024 06:16