Detailed Information on Publication Record
2013
Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci
ČERVENKA, KarelBasic information
Original name
Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci
Name (in English)
Stigmatization of Children with Behavioural Difficulties and the Role of Their Relationships within Their Education
Authors
ČERVENKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 52-57, 6 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072105
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech)
stigmatizace; vztah; edukace; intervence; porucha chování; etopedie; kvalitativní výzkum
Keywords in English
stigma; relationship; education; intervention; special needs education; behavioural disorder
Tags
Reviewed
Změněno: 25/3/2014 10:22, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Porucha chování se negativně promítá do vztahů s druhými lidmi a rovněž do vztahu dítěte k sobě samému. Různorodost vztahové zkušenosti dítěte s poruchou chování je v textu uchopena prostřednictvím Goffmanovy (2003) koncepce stigmatu. Úryvky z rozhovorů, které jsem vedl s výchovnými profesionály v rámci kvalitativního výzkumu, pomohly načrtnout různorodost rolí, které vztahy v procesu edukace dětí s poruchami chování mohou hrát.
In English
Behavioural diffi culties of children have an important impact on their relationships with other people as well as on their realtionship to themselves. Diversity of experience of these children within their social relationships is perceived through Goff man‘s concept of stigma. Variability of roles relationships of these childern can play is illustrated by quotations taken from qualitative research inteviews.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|