CHLÁDKOVÁ, Alena and Věra VOJTOVÁ. Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice (Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 58-67. ISBN 978-80-210-6645-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
Name in Czech Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
Name (in English) Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic
Authors CHLÁDKOVÁ, Alena (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 58-67, 10 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072106
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech) problémy v chování; integrace; intervence; systém speciální podpory; škola; výzkum; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; mezinárodní srovnání
Keywords in English behavioural problems; integration; intervention; special support system; special educational needs; inclusion; crossnational comparison
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 24/2/2014 09:59.
Abstract
V kapitole představujeme komparativní studii podpory a intervence dětí s problémy v chování v podmínkách finské a české základní školy. Výzkumné šetření analyzuje a srovnává strategie a podmínky speciální podpory cílové skupiny v praxi škol obou školských sytémů. S vědomím omezených možností výzkumné studie na vybraných dvou školách přistupujeme k výstupům jako k inspirativním zdrojům pro další možné výzkumy a praxi škol s cílem posílit myšlenku práva na vzdělávání v podmínkách běžné základní školy i pro děti s problémy v chování.
Abstract (in English)
The article concerns about approaches of intervention on pupils with behavioural problems within their integration in secondary school in Finland and Czech Republic. The subject of the article was chosen based on necessity of eff ective intervention for pupils with behavioural problems in main stream schooling. The research analyses and compares systems of special support off ered children with behavioural problems in chosen Finnish and Czech schools. The article off ers interesting ideas and approaches of solving problems in behaviour based on results of the research. It can be an inspiration for better quality of working with pupils with behavioural problems. The aim of the research is to support integration of children with behavioural problems and prevent their separation from main stream schools and segregation in special organizations.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 5/5/2024 07:49