LIVŇANSKÁ, Pavlína a Věra VOJTOVÁ. Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 68-76. ISBN 978-80-210-6645-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů
Název česky Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů
Název anglicky Behavioural Disorders Prevention in Primary Schoos from the Teachers' Perspective
Autoři LIVŇANSKÁ, Pavlína (203 Česká republika, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 68-76, 9 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072108
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky poruchy chování; rizikové chování; primární prevence; základní škola; učitel; výzkum
Klíčová slova anglicky behavioural disorders; risk behaviour; primary prevention; primary school; teacher; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 24. 3. 2014 19:14.
Anotace
Cílem této kapitoly je poskytnout obraz praxe v českých školách v oblasti prevence poruch chování na základě analýzy teoretických přístupů a v kontextu pohledu pedagogů. Pro dosažení cíle jsme zvolili kvalitativní design výzkumu a realizovali jsme šest polostrukturovaných rozhovorů na třech základních školách, přičemž na každé škole byl dotazován metodik prevence a třídní učitel. Práce přináší pohled na realizaci prevence poruch chování z hlediska pedagogů a srovnání s teoretickým rámcem. V závěru práce přinášíme doporučení pro pedagogy.
Anotace anglicky
The aim of this chapter is to give a picture of practice in prevention of behavioural disorders in Czech primary schools based on the analysis of theoretical approaches and in the context of a teacher‘s point of view. To achieve this goal a qualitative research design was used and six semi-structured interviews on three primary schools were realized. Methodist of prevention and class teacher were interviewed at every school. The paper deals with practical methods of prevention of behavioural disorders from teacher‘s point of view and it compares acquired fi ndings with theoretical framework. In the end of the paper we present recommendations for teachers on the basis of this analysis.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:11