LIVŇANSKÁ, Pavlína and Věra VOJTOVÁ. Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů (Behavioural Disorders Prevention in Primary Schoos from the Teachers' Perspective). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 68-76. ISBN 978-80-210-6645-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů
Name in Czech Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů
Name (in English) Behavioural Disorders Prevention in Primary Schoos from the Teachers' Perspective
Authors LIVŇANSKÁ, Pavlína (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 68-76, 9 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072108
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech) poruchy chování; rizikové chování; primární prevence; základní škola; učitel; výzkum
Keywords in English behavioural disorders; risk behaviour; primary prevention; primary school; teacher; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 24/3/2014 19:14.
Abstract
Cílem této kapitoly je poskytnout obraz praxe v českých školách v oblasti prevence poruch chování na základě analýzy teoretických přístupů a v kontextu pohledu pedagogů. Pro dosažení cíle jsme zvolili kvalitativní design výzkumu a realizovali jsme šest polostrukturovaných rozhovorů na třech základních školách, přičemž na každé škole byl dotazován metodik prevence a třídní učitel. Práce přináší pohled na realizaci prevence poruch chování z hlediska pedagogů a srovnání s teoretickým rámcem. V závěru práce přinášíme doporučení pro pedagogy.
Abstract (in English)
The aim of this chapter is to give a picture of practice in prevention of behavioural disorders in Czech primary schools based on the analysis of theoretical approaches and in the context of a teacher‘s point of view. To achieve this goal a qualitative research design was used and six semi-structured interviews on three primary schools were realized. Methodist of prevention and class teacher were interviewed at every school. The paper deals with practical methods of prevention of behavioural disorders from teacher‘s point of view and it compares acquired fi ndings with theoretical framework. In the end of the paper we present recommendations for teachers on the basis of this analysis.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/5/2024 23:47