CHMELÍKOVÁ, Jana and Petr KACHLÍK. Problematika primární prevence rizikového chování na vybraných základních školách v Brně (Risk Behaviour Primary Prevention in Selected Primary Schools in Brno). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 77-84. ISBN 978-80-210-6645-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika primární prevence rizikového chování na vybraných základních školách v Brně
Name (in English) Risk Behaviour Primary Prevention in Selected Primary Schools in Brno
Authors CHMELÍKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 77-84, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072111
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech) primární prevence; Romové; sociální znevýhodnění; školní metodik prevence; rizikové chování; preventivní programy; minimální preventivní program
Keywords in English primary prevention; Romany; social disadvantagedness; school prevention methodist; risk behaviour; preventive programmes; minimum prevention programme
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Changed: 27/3/2014 15:52.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na problematiku primární prevence na základních školách. Výzkumné šetření proběhlo na třech brněnských školách s vysokým zastoupením romských žáků a na dalších dvou základních školách v Brně. Šetření nabízí srovnání výsledků z „romských“ a „neromských“ škol. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem pracují tzv. „romské školy“ s vysokým rizikem vzniku problémového chování u svých žáků a jejich rodin.
Abstract (in English)
The paper is focused on primary prevention in elementary schools. The survey was carried out in three schools in Brno with a high percentage of Roma pupils and the other two elementary schools in Brno. The investigation provides a comparison of the results of the „Roma“ and „non-Roma“ schools. Its main aim was to fi nd out how they work „Roma schools“ with high risk of problem behavior in their students and their families.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/4/2024 14:40