ŠVECOVÁ, Kateřina and Karel ČERVENKA. Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi (Bullying within the Context of Moral Cognition Process and its Educational Capacity). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 103-114. ISBN 978-80-210-6645-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi
Name (in English) Bullying within the Context of Moral Cognition Process and its Educational Capacity
Authors ŠVECOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 103-114, 12 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072113
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech) šikana; atribuce příčin šikany; edukace; práce s kolektivem
Keywords in English bullying; attribution of the cause of bullying; education; work with the group
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 24/6/2014 18:59.
Abstract
Hlavním tématem tohoto textu je školní šikana. V první části je představen průběh, metody a vybrané výsledky výzkumné sondy zaměřené na zmapování a porovnávání způsobů jakým chápou, popisují a hodnotí problematiku školní šikany jednotliví respondenti z řad studentů středních škol a rodičů. V další části textu jsou pak nastíněny možnosti využití takto získaných dat a použitých metod v edukační praxi.
Abstract (in English)
The main theme of this paper is school bullying. In the first part of the text, there is presented methodology and some results of the research focused on charting and comparing of various ways of understanding, describing and evaluating bullying by respondents (high school students and parents). In the following part of the text, there are outlined some possibilities of use of data obtained in this way and methods used in educational practice.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 11/9/2024 13:16