C 2013

Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi

ŠVECOVÁ, Kateřina and Karel ČERVENKA

Basic information

Original name

Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi

Name (in English)

Bullying within the Context of Moral Cognition Process and its Educational Capacity

Authors

ŠVECOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 103-114, 12 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072113

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6645-8

Keywords (in Czech)

šikana; atribuce příčin šikany; edukace; práce s kolektivem

Keywords in English

bullying; attribution of the cause of bullying; education; work with the group

Tags

Reviewed
Změněno: 24/6/2014 18:59, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

Hlavním tématem tohoto textu je školní šikana. V první části je představen průběh, metody a vybrané výsledky výzkumné sondy zaměřené na zmapování a porovnávání způsobů jakým chápou, popisují a hodnotí problematiku školní šikany jednotliví respondenti z řad studentů středních škol a rodičů. V další části textu jsou pak nastíněny možnosti využití takto získaných dat a použitých metod v edukační praxi.

In English

The main theme of this paper is school bullying. In the first part of the text, there is presented methodology and some results of the research focused on charting and comparing of various ways of understanding, describing and evaluating bullying by respondents (high school students and parents). In the following part of the text, there are outlined some possibilities of use of data obtained in this way and methods used in educational practice.

Links

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Name: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A