Detailed Information on Publication Record
2013
Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi
ŠVECOVÁ, Kateřina and Karel ČERVENKABasic information
Original name
Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi
Name (in English)
Bullying within the Context of Moral Cognition Process and its Educational Capacity
Authors
ŠVECOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 103-114, 12 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072113
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech)
šikana; atribuce příčin šikany; edukace; práce s kolektivem
Keywords in English
bullying; attribution of the cause of bullying; education; work with the group
Tags
Reviewed
Změněno: 24/6/2014 18:59, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Hlavním tématem tohoto textu je školní šikana. V první části je představen průběh, metody a vybrané výsledky výzkumné sondy zaměřené na zmapování a porovnávání způsobů jakým chápou, popisují a hodnotí problematiku školní šikany jednotliví respondenti z řad studentů středních škol a rodičů. V další části textu jsou pak nastíněny možnosti využití takto získaných dat a použitých metod v edukační praxi.
In English
The main theme of this paper is school bullying. In the first part of the text, there is presented methodology and some results of the research focused on charting and comparing of various ways of understanding, describing and evaluating bullying by respondents (high school students and parents). In the following part of the text, there are outlined some possibilities of use of data obtained in this way and methods used in educational practice.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|