SVOZILOVÁ, Jitka and Karel ČERVENKA. Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP (Court-Mandated Cooperation of Educational Care Centers with “Problematic” Children). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 141-149. ISBN 978-80-210-6645-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP
Name (in English) Court-Mandated Cooperation of Educational Care Centers with “Problematic” Children
Authors SVOZILOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 141-149, 9 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072117
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech) střediska výchovné péče; nedobrovolná spolupráce; soudní nařízení
Keywords in English educational care centre; involuntary cooperation; injunction
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 25/3/2014 10:23.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou spolupráce středisek výchovné péče s dětmi a osobami odpovědnými za jejich výchovu, které tuto spolupráci nezahajují z vlastní iniciativy, nýbrž z rozhodnutí soudu. Čerpá z výstupů výzkumné sondy, která umožnila nahlédnout do praxe tří středisek výchovné péče. Konkrétně do zkušenosti jejich zaměstnanců se spoluprací s dětmi, jež se dopustily nezákonného jednání. Cílem kapitoly bylo navrhnout doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení efektivity intervence do situace dětí, jež jsou do evidence středisek přijímány z rozhodnutí soudu.
Abstract (in English)
Contribution deals the cooperation of educational care centers with children and person responsible for their education. Those does not begin this cooperation on its own initiative but by the court‘s decision. Draws on research output probe, which gave an insight into the experience of three centers of educational care. Specifi cally, into the experience of its employees with working with children who have committed criminal acts. The aim of this contribution was to propose recommendations that could help to increase the effi ciency of intervention in the situation of children who are accepted into centers evidence by the court decision.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 22/5/2024 07:48