C 2013

Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP

SVOZILOVÁ, Jitka and Karel ČERVENKA

Basic information

Original name

Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP

Name (in English)

Court-Mandated Cooperation of Educational Care Centers with “Problematic” Children

Authors

SVOZILOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 141-149, 9 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072117

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6645-8

Keywords (in Czech)

střediska výchovné péče; nedobrovolná spolupráce; soudní nařízení

Keywords in English

educational care centre; involuntary cooperation; injunction

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2014 10:23, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá problematikou spolupráce středisek výchovné péče s dětmi a osobami odpovědnými za jejich výchovu, které tuto spolupráci nezahajují z vlastní iniciativy, nýbrž z rozhodnutí soudu. Čerpá z výstupů výzkumné sondy, která umožnila nahlédnout do praxe tří středisek výchovné péče. Konkrétně do zkušenosti jejich zaměstnanců se spoluprací s dětmi, jež se dopustily nezákonného jednání. Cílem kapitoly bylo navrhnout doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení efektivity intervence do situace dětí, jež jsou do evidence středisek přijímány z rozhodnutí soudu.

In English

Contribution deals the cooperation of educational care centers with children and person responsible for their education. Those does not begin this cooperation on its own initiative but by the court‘s decision. Draws on research output probe, which gave an insight into the experience of three centers of educational care. Specifi cally, into the experience of its employees with working with children who have committed criminal acts. The aim of this contribution was to propose recommendations that could help to increase the effi ciency of intervention in the situation of children who are accepted into centers evidence by the court decision.

Links

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Name: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A