Detailed Information on Publication Record
2013
Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP
SVOZILOVÁ, Jitka and Karel ČERVENKABasic information
Original name
Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP
Name (in English)
Court-Mandated Cooperation of Educational Care Centers with “Problematic” Children
Authors
SVOZILOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. p. 141-149, 9 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072117
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6645-8
Keywords (in Czech)
střediska výchovné péče; nedobrovolná spolupráce; soudní nařízení
Keywords in English
educational care centre; involuntary cooperation; injunction
Tags
Reviewed
Změněno: 25/3/2014 10:23, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou spolupráce středisek výchovné péče s dětmi a osobami odpovědnými za jejich výchovu, které tuto spolupráci nezahajují z vlastní iniciativy, nýbrž z rozhodnutí soudu. Čerpá z výstupů výzkumné sondy, která umožnila nahlédnout do praxe tří středisek výchovné péče. Konkrétně do zkušenosti jejich zaměstnanců se spoluprací s dětmi, jež se dopustily nezákonného jednání. Cílem kapitoly bylo navrhnout doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení efektivity intervence do situace dětí, jež jsou do evidence středisek přijímány z rozhodnutí soudu.
In English
Contribution deals the cooperation of educational care centers with children and person responsible for their education. Those does not begin this cooperation on its own initiative but by the court‘s decision. Draws on research output probe, which gave an insight into the experience of three centers of educational care. Specifi cally, into the experience of its employees with working with children who have committed criminal acts. The aim of this contribution was to propose recommendations that could help to increase the effi ciency of intervention in the situation of children who are accepted into centers evidence by the court decision.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|