VÍTKOVÁ, Marie. Inkluzivní vyučování a inkluzivní didaktika se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 31-44. ISBN 978-80-210-6678-6. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vyučování a inkluzivní didaktika se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky Inclusive Teaching and Inclusive Didactics for Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 31-44, 14 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072127
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; inkluzivná didaktika; inkluzivní vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní škola; speciálněpedagogická podpora; individuální vzdělávací plán
Klíčová slova anglicky inclusive education; inclusive didactics; inclusive teaching; pupils with special educational needs; inclusive schools; special education support services; individual education plan
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 16. 2. 2014 14:34.
Anotace
V kapitole je charakterizováno inkluzivní vzdělávání v komparaci vybraných zemí, analyzovaná teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy a charakterizovány podmínky pro zachování inkluzívního školního klimatu a vytvoření inkluzivní didaktiky a inkluzivního vyučování, jako nejvhodnější způsobu vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v heterogenních skupinách.
Anotace anglicky
The chapter characterizes inclusive education in comparison of selected countries, and it analyses theory and practice in the development of inclusive schools and characterizes the conditions for maintaining an inclusive school climate and creating inclusive didactics and inclusive teaching as the best way of teaching pupils with special educational needs in heterogeneous groups.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:27