VÍTKOVÁ, Marie. Inkluzivní vyučování a inkluzivní didaktika se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu (Inclusive Teaching and Inclusive Didactics for Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 31-44. ISBN 978-80-210-6678-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní vyučování a inkluzivní didaktika se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Name (in English) Inclusive Teaching and Inclusive Didactics for Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 31-44, 14 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072127
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; inkluzivná didaktika; inkluzivní vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní škola; speciálněpedagogická podpora; individuální vzdělávací plán
Keywords in English inclusive education; inclusive didactics; inclusive teaching; pupils with special educational needs; inclusive schools; special education support services; individual education plan
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 16/2/2014 14:34.
Abstract
V kapitole je charakterizováno inkluzivní vzdělávání v komparaci vybraných zemí, analyzovaná teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy a charakterizovány podmínky pro zachování inkluzívního školního klimatu a vytvoření inkluzivní didaktiky a inkluzivního vyučování, jako nejvhodnější způsobu vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v heterogenních skupinách.
Abstract (in English)
The chapter characterizes inclusive education in comparison of selected countries, and it analyses theory and practice in the development of inclusive schools and characterizes the conditions for maintaining an inclusive school climate and creating inclusive didactics and inclusive teaching as the best way of teaching pupils with special educational needs in heterogeneous groups.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 27/4/2024 13:06