Detailed Information on Publication Record
2013
Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Name (in English)
Individual Support for Learning in Mainstream Schools
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 187-194, 8 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072131
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech)
individuální podpora; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák s poruchami učení; škola hlavního vzdělávacího proudu; inkluzivní škola; heterogenní třída; proces diagnostiky a podpory
Keywords in English
individual support; pupils with special educational needs; pupils with learning disabilities; mainstream schools; inclusive schools; heterogeneous classes; assessment and support
Tags
Reviewed
Změněno: 16/2/2014 14:19, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole je analyzované vyučování v heterogenní třídě, ve které se nachází žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost je zaměřená na to, jakou individuální podporu je třeba poskytnout žákovi, aby byl motivován k učení a byl schopen svým tempem plnit zadané úkoly. Nezbytným předpokladem k jeho úspěšnému učení je vypracování speciálněpedagogické diagnostiky žáka a na jejím základě individuální vzdělávací plán.
In English
The chapter analyses teaching in the heterogeneous classes with a pupil with special educational needs. Attention is focused on searching such individual support for the pupil that would motivate him/her learn and make him/her able to fulfil assignments at his/her own pace. A necessary prerequisite for successful learning of each pupil is developing special educational assessment and individual education plan based on this assessment.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|