C 2013

Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu

Name (in English)

Individual Support for Learning in Mainstream Schools

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 187-194, 8 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072131

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6678-6

Keywords (in Czech)

individuální podpora; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák s poruchami učení; škola hlavního vzdělávacího proudu; inkluzivní škola; heterogenní třída; proces diagnostiky a podpory

Keywords in English

individual support; pupils with special educational needs; pupils with learning disabilities; mainstream schools; inclusive schools; heterogeneous classes; assessment and support

Tags

Reviewed
Změněno: 16/2/2014 14:19, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V kapitole je analyzované vyučování v heterogenní třídě, ve které se nachází žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost je zaměřená na to, jakou individuální podporu je třeba poskytnout žákovi, aby byl motivován k učení a byl schopen svým tempem plnit zadané úkoly. Nezbytným předpokladem k jeho úspěšnému učení je vypracování speciálněpedagogické diagnostiky žáka a na jejím základě individuální vzdělávací plán.

In English

The chapter analyses teaching in the heterogeneous classes with a pupil with special educational needs. Attention is focused on searching such individual support for the pupil that would motivate him/her learn and make him/her able to fulfil assignments at his/her own pace. A necessary prerequisite for successful learning of each pupil is developing special educational assessment and individual education plan based on this assessment.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects