VÍTKOVÁ, Marie. Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu (Individual Support for Learning in Mainstream Schools). Online. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. p. 187-194. ISBN 978-80-210-6678-6. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Name (in English) Individual Support for Learning in Mainstream Schools
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 187-194, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072131
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech) individuální podpora; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák s poruchami učení; škola hlavního vzdělávacího proudu; inkluzivní škola; heterogenní třída; proces diagnostiky a podpory
Keywords in English individual support; pupils with special educational needs; pupils with learning disabilities; mainstream schools; inclusive schools; heterogeneous classes; assessment and support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 16/2/2014 14:19.
Abstract
V kapitole je analyzované vyučování v heterogenní třídě, ve které se nachází žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost je zaměřená na to, jakou individuální podporu je třeba poskytnout žákovi, aby byl motivován k učení a byl schopen svým tempem plnit zadané úkoly. Nezbytným předpokladem k jeho úspěšnému učení je vypracování speciálněpedagogické diagnostiky žáka a na jejím základě individuální vzdělávací plán.
Abstract (in English)
The chapter analyses teaching in the heterogeneous classes with a pupil with special educational needs. Attention is focused on searching such individual support for the pupil that would motivate him/her learn and make him/her able to fulfil assignments at his/her own pace. A necessary prerequisite for successful learning of each pupil is developing special educational assessment and individual education plan based on this assessment.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 23/4/2024 13:10