VRUBEL, Martin. Analýza regionálních přístupů k inkluzi při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních školách (An Analysis of regional approaches to inclusions of pupils with visual impairment in primary schools). Online. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. p. 129-143. ISBN 978-80-210-6678-6. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza regionálních přístupů k inkluzi při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních školách
Name (in English) An Analysis of regional approaches to inclusions of pupils with visual impairment in primary schools
Authors VRUBEL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 129-143, 15 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072135
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; žák se zrakovým postižením; základní škola; regiony; vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve Finsku; srovnání regionů
Keywords in English inclusive education; pupils with visual impairments; primary schools; regions; education for pupils with visual impairments in Finland; regional comparison
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 14/2/2014 17:33.
Abstract
Kapitola popisuje stav inkluzivního prostředí ve Finsku, které se drží na předních místech v žebříčcích OECD. Text popisuje způsob vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve Finsku a přináší výsledky rozhovorů s finskými učiteli o směřování finského vzdělávacího systému. Finsko klade velký důraz na stejné podmínky ve vzdělání pro všechny, napříč regiony - proto je velkým příkladem pro ostatní země. Z tohoto důvodu jsou v další části představeny výsledky výzkumného šetření v regionech České republiky a jejich vzájemné srovnání.
Abstract (in English)
The text describes the inclusive environment in Finland, which holds the leading positions in the OECD charts. The paper describes the way of teaching pupils with visual impairments is in Finland and presents the results of interviews with Finnish teachers about the direction of the Finnish education system. Finland is committed to the same conditions in education for all, across regions – the reason that Finland is a great example for the other countries. For this reason, the next section presents the results of research in the Czech Republic regions and their comparison.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 23/4/2024 16:07