BARTOŇOVÁ, Miroslava. Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí (Individualisation and Differentiation for Teaching in Inclusive Learning Environments). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 195-206. ISBN 978-80-210-6678-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí
Name (in English) Individualisation and Differentiation for Teaching in Inclusive Learning Environments
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 195-206, 12 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072136
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech) diferenciace; individualizace; edukační proces; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; inkluze; heterogenní třída
Keywords in English differentiation; individualization; teaching; pupils with special educational needs; primary schools; inclusion; heterogeneous classes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 27/3/2014 09:53.
Abstract
V kapitole je charakterizován přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. V kapitole je uvedeno několik výzkumných šetření, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu.
Abstract (in English)
The chapter characterizes teachers' approaches to pupils with special educational needs with the use of differentiation and individualization principles in teaching in inclusive learning environments. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. The chapter is a survey of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 15/6/2024 15:32