C 2013

Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí

Name (in English)

Individualisation and Differentiation for Teaching in Inclusive Learning Environments

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 195-206, 12 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072136

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6678-6

Keywords (in Czech)

diferenciace; individualizace; edukační proces; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; inkluze; heterogenní třída

Keywords in English

differentiation; individualization; teaching; pupils with special educational needs; primary schools; inclusion; heterogeneous classes

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2014 09:53, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole je charakterizován přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. V kapitole je uvedeno několik výzkumných šetření, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu.

In English

The chapter characterizes teachers' approaches to pupils with special educational needs with the use of differentiation and individualization principles in teaching in inclusive learning environments. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. The chapter is a survey of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects