Detailed Information on Publication Record
2013
Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí
Name (in English)
Individualisation and Differentiation for Teaching in Inclusive Learning Environments
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 195-206, 12 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072136
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech)
diferenciace; individualizace; edukační proces; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; inkluze; heterogenní třída
Keywords in English
differentiation; individualization; teaching; pupils with special educational needs; primary schools; inclusion; heterogeneous classes
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2014 09:53, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V kapitole je charakterizován přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. V kapitole je uvedeno několik výzkumných šetření, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu.
In English
The chapter characterizes teachers' approaches to pupils with special educational needs with the use of differentiation and individualization principles in teaching in inclusive learning environments. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. The chapter is a survey of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|