BARTOŇOVÁ, Miroslava. Styly učení a strategie individuální podpory – příklad využití u žáků s dyslexií (Learning Styles and Individual Support Strategies – An Example of Usage for Pupils with Dyslexia). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 235-249. ISBN 978-80-210-6678-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Styly učení a strategie individuální podpory – příklad využití u žáků s dyslexií
Name (in English) Learning Styles and Individual Support Strategies – An Example of Usage for Pupils with Dyslexia
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 235-249, 15 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072140
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech) strategie; učení styl; metakognitivní strategie; učitel; žák se specifickými poruchami učení; základní škola; vyučovací proces; učivo; sebehodnocení; vědomost; dovednost
Keywords in English strategies; learning styles; metacognitive strategies; teachers; puupils with specific learning disabilities; primary schools; teaching; curriculum; self-evaluation; knowledge; skills
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 22/2/2014 14:00.
Abstract
V kapitole se zaměřujeme na popis jednotlivých strategií a učebních stylů využívaných v edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Poukazuje na to, jak volba strategie a znalost stylu učení ovlivňuje výuku žáka. Pedagog, jako odborník by měl umět poradit žákům, studentům a jejich rodičům, jak se připravovat na výuku, pomoci žákovi najít jeho učební styl. Styly učení jsou nástrojem, který žáci mohou použít ve školním vyučování nebo v jiných situacích. Jako příklad uvádíme parciální výsledky výzkumného šetření zaměřeného na přístupy a volbu strategií a učebních stylů u jedinců se specifickými poruchami učení.
Abstract (in English)
The chapter focuses on the description of strategies and learning styles used in the education of pupils with specific learning disabilities. We point out how the strategy choice and knowledge of learning styles influences teaching pupils. The teacher as an expert should be able to recommend pupils, students and their parents how to prepare for lessons, help the pupil find his teaching style. Learning styles are a tool that pupils can use in classes or in other situations. We present the partial research results as an example; they focus on some approaches and also on strategies and learning styles choice in individuals with specific learning disabilities.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 11/6/2024 23:59