IMRICHOVSKÁ, Jana. Analýza vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v základních školách logopedických (Analysis of education of pupils with impaired communications ability at primary school for pupils with speech disorder). In SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina a Martin VRUBEL a kolektiv. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 91-96. ISBN 978-80-210-6674-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v základních školách logopedických
Name (in English) Analysis of education of pupils with impaired communications ability at primary school for pupils with speech disorder
Authors IMRICHOVSKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, p. 91-96, 6 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072176
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6674-8
Keywords (in Czech) narušená komunikační schopnost; základní škola logopedická; školní vzdělávací program; učební plán; logopedická intervence
Keywords in English impaired communications ability; primary school for pupils with speech disorder; school education program; curriculum; speech therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Pavla Žáková, učo 383868. Changed: 2/3/2014 22:36.
Abstract
Výzkumné šetření se zaměřuje na analýzu vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v základních školách logopedických. Jedná se o analýzu prováděnou v rámci rozsáhlejšího výzkumného šetření, které stále probíhá. Tento text popisuje předvýzkum, v němž byly analyzovány školní vzdělávací programy několika základních škol logopedických.
Abstract (in English)
Research focused on analysis of education of pupils with impaired communication ability at primary school for pupils with speech disorder. This is an analysis carried out in the frame of extensive research, which is ongoing. Concretely describe the article pre-research, in which were analysed a few school education programs at primary schools for pupils with speech disorder.
Links
MUNI/B/0748/2012, interní kód MUName: Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání (Acronym: CEIV)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 29/8/2024 19:15