Detailed Information on Publication Record
2013
Logopedická intervence jako výchovná, vzdělávací a aktivizační činnost v zařízeních sociálních služeb
KOPEČNÝ, PetrBasic information
Original name
Logopedická intervence jako výchovná, vzdělávací a aktivizační činnost v zařízeních sociálních služeb
Name (in English)
Speech therapy as educational and motivational activity in social services facilities
Authors
KOPEČNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, p. 97-105, 9 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072177
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6674-8
Keywords (in Czech)
logopedická intervence; komunikační schopnost; sociální služby; zdravotní postižení; individuální plánování
Keywords in English
speech therapy; communication skill; social services; disability; individual planning
Tags
Reviewed
Změněno: 3/3/2014 12:05, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá poskytováním logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb v České republice s ohledem na její začlenění do výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činností v rámci individuálního plánování uživatelů tohoto okruhu zařízení. Kvantitativní výsledky shrnují aktuální stav řešené problematiky, text také představuje další zamýšlené výzkumné kroky, které povedou ke zmapování speciálněpedagogických logopedických přístupů k osobám se zdravotním postižením.
In English
The paper deals with the provision of speech therapy in social service facilities in the Czech Republic with a view to its integration into the educational and motivational activities within the individual planning of the users of the facilities. Quantitative results summarize the current state of the topic, the paper also represents a further intended research steps that lead to the mapping of special education speech therapy approaches to persons with disabilities.
Links
MUNI/B/0748/2012, interní kód MU |
|