C 2013

Logopedická intervence jako výchovná, vzdělávací a aktivizační činnost v zařízeních sociálních služeb

KOPEČNÝ, Petr

Basic information

Original name

Logopedická intervence jako výchovná, vzdělávací a aktivizační činnost v zařízeních sociálních služeb

Name (in English)

Speech therapy as educational and motivational activity in social services facilities

Authors

KOPEČNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, p. 97-105, 9 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072177

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6674-8

Keywords (in Czech)

logopedická intervence; komunikační schopnost; sociální služby; zdravotní postižení; individuální plánování

Keywords in English

speech therapy; communication skill; social services; disability; individual planning

Tags

Reviewed
Změněno: 3/3/2014 12:05, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá poskytováním logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb v České republice s ohledem na její začlenění do výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činností v rámci individuálního plánování uživatelů tohoto okruhu zařízení. Kvantitativní výsledky shrnují aktuální stav řešené problematiky, text také představuje další zamýšlené výzkumné kroky, které povedou ke zmapování speciálněpedagogických logopedických přístupů k osobám se zdravotním postižením.

In English

The paper deals with the provision of speech therapy in social service facilities in the Czech Republic with a view to its integration into the educational and motivational activities within the individual planning of the users of the facilities. Quantitative results summarize the current state of the topic, the paper also represents a further intended research steps that lead to the mapping of special education speech therapy approaches to persons with disabilities.

Links

MUNI/B/0748/2012, interní kód MU
Name: Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání (Acronym: CEIV)
Investor: Masaryk University, Category B