VÍTKOVÁ, Marie. Special Needs of pupils in the context of framework education programme for basic education. In SEHRBROCK, P., ERDÉLYI, A., GAND, S. (Hrsg.). Internationale und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien Internationaler Heil- und Sonderpädagogik. 1. vydání. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2013, s. 179-183. ISBN 978-3-7815-1944-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Special Needs of pupils in the context of framework education programme for basic education
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání 1. vydání. Bad Heilbrunn, Internationale und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien Internationaler Heil- und Sonderpädagogik, od s. 179-183, 5 s. 2013.
Nakladatel Julius Klinkhardt
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-7815-1944-2
Klíčová slova anglicky pupil; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; school educational programme; inclusive education; inclusive didactics; research teams in the research project
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 18. 2. 2014 14:49.
Anotace
The chapter presents the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE), the principal investigator is prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. and the investigators are participating research teams. The research project is basic, long term, and intensive research. From the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research project is carried out as qualitative research within the monographic procedure; its result is an episteme for the empirical type of research. The main objective is to formulate the theoretical foundation of the problem, carry out the analysis of available materials and produce comparative studies with foreign countries. The research project is methodologically diversified into various areas that are identical with the research sub-problems within the statistical procedure. This research project has been proposed for the years 2007-2013. The goal of the research investigations is a systematic creative activity in the area of inclusion of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes are gradually presented at conferences and in publications.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:18