VÍTKOVÁ, Marie. Žáci s tělesným postižením. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 155-176. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žáci s tělesným postižením
Název anglicky Pupils with Physical Disabilities
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 155-176, 22 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072203
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky osoby s tělesným postižením; postižení centrální nervové soustavy; mozková obrna; deformace; malformace; amputace; socializace; edukace; základní škola; základní škola speciální
Klíčová slova anglicky people with physical disabilities; central nervous system disorders; cerebral palsy; deformation; malformation; amputation; socialization; education; primary schools; special schools
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2014 12:38.
Anotace
V kapitole je zpracována téma tělesného postižení, co přináší osobám s tělesným postižením, jaký vliv má na socializaci člověka s tělesným postižením. Uvedena je klasifikace tělesného postižení se zřetelem na mozkovou obrnu, která se současně opovažuje za kombinované postižení. Pozornost je věnovaná vzdělávání žáků s tělesným postižením v běžných a speciálních školách. Kapitola je doplněna kazuistikami žáků z vybraných škol.
Anotace anglicky
The chapter describes physical disability; it focuses on the impact on people with physical disabilities and their socialization. The chapter contains the classification of physical disabilities with regard to cerebral palsy, which is simultaneously considered for multiple disabilities. Attention is paid to teaching pupils with physical disabilities in mainstream and special schools. The chapter is supplemented by case studies of pupils from selected schools.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:18