VÍTKOVÁ, Marie. Přístupy k edukaci dětí a žáků s těžkým postižením v Německu. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 193-205. ISBN 978-80-210-6673-1. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k edukaci dětí a žáků s těžkým postižením v Německu
Název anglicky Approaches to Teaching Children and Pupils with Severe Disabilities in Germany
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 193-205, 13 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072204
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky těžké postižení; žák s těžkým postižením; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; bezbariérový přístup; individuální speciální vzdělávací potřeby
Klíčová slova anglicky severe disability; pupils with severe disabilities; pupils with special educational needs; wheelchair access; individual special educational needs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2014 13:51.
Anotace
V kapitole jsou prezentovány přístupy k edukaci dětí a žáků s těžkým postižením v Německu, které jsou konfrontovány se současnými trendy v České republice. Je uvedena definice těžkého postižení, charakteristika speciálněpedagogické podpory, zásady podpory žáků s těžkým postižením a požadavky na jejich vyučování.
Anotace anglicky
This chapter presents approaches to teaching children and pupils with severe disabilities in Germany, which are compared with the current trends in the Czech Republic. We offer definition of a severe disability, characteristics of special educational support, support policy for pupils with severe disabilities, and the requirements for teaching them.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 00:59