VÍTKOVÁ, Marie. Přístupy k edukaci dětí s těžkým postižením v raném a předškolním věku. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 207-216. ISBN 978-80-210-6673-1. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k edukaci dětí s těžkým postižením v raném a předškolním věku
Název anglicky Approaches to Teaching Children with Severe Disabilities in Early and Preschool Age
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 207-216, 10 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072205
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky raný a předškolní věk; dítě s těžkým postižením; rodina; raná péče; speciálně pedagogické centrum; předškolní vzdělávání; mateřská škola; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; třídy přípravného stupně základní školy speciální
Klíčová slova anglicky early and preschool age; children with severe disabilities; family; early intervention; special education counselling centre; preschool education; kindergarten; the Framework Education Programme for Preschool Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 21. 3. 2014 10:53.
Anotace
V kapitole jsou charakterizována edukativní a podpůrná opatření v raném a předškolním věku u dětí s těžkým postižením. Jsou analyzovány úkoly rané péče na základě zákona o sociálních službách a je uveden příklad spokojenosti matek s poskytovanou péčí na základě realizovaných rozhovorů, které byly součástí původních výsledků výzkumu. Podrobně jsou rozebírány podmínky v mateřských školách pro vzdělávání dětí se zdravotním postižením a ve třídách přípravného stupně základní školy speciální se zřetelem na využívání Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Anotace anglicky
This chapter characterizes educational and supportive measures in early and preschool age children with severe disabilities. We analyse the tasks of early intervention on the basis of the Social Services Act and an example based on interviews showing satisfaction of mothers with provided care. Results based on survey research. Conditions in nursery schools for teaching children with disabilities and in preparatory classes in special schools are discussed in detail; attention is paid to the use of the Framework Educational Program for Preschool Education.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 02:05