ČERVENKA, Karel. Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti (Intervention Planning and the Role of Representations of Behavioural Difficulties Dynamics). In Červenka, Karel a Věra Vojtová et al. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 43-52. ISBN 978-80-210-6617-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti
Name (in English) Intervention Planning and the Role of Representations of Behavioural Difficulties Dynamics
Authors ČERVENKA, Karel.
Edition 1. vyd. Brno, Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii, p. 43-52, 10 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6617-5
Keywords (in Czech) etopedie; porucha chování; problémy v chování; intervence; individuální potřeby; perspektiva; edukace;
Keywords in English conduct disorder; behavioural difficulties; intervention; individual needs; perspective; education;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 25/3/2014 10:31.
Abstract
Text tematizuje vztah představ, které si jak intervenující pedagogové, tak „problémové“ děti vytvářejí o minulosti, současnosti a budoucnosti „problémového“ chování, a jejich možných důsledků pro výsledky etopedické intervence. V optice informované intervence jsou představy, které si vytvářejí o vývoji svého „problémového“ chování samy děti, specifickým projevem jejich individuálních odlišností a proto i důležitým faktorem v rámci plánování etopedické intervence. Úvahy se opírají o závěry kvalitativního výzkumu.
Abstract (in English)
The text focuses on the role of representations of behavioural difficulties dynamics, representations created by teachers as well as children actors within the process of planning the special educational needs intervention. From the point of view of informed intervention concept such representations can be seen as an indicator of individual educational needs of the children.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 15/6/2024 16:57