C 2013

Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti

ČERVENKA, Karel

Basic information

Original name

Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti

Name (in English)

Intervention Planning and the Role of Representations of Behavioural Difficulties Dynamics

Edition

1. vyd. Brno, Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii, p. 43-52, 10 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6617-5

Keywords (in Czech)

etopedie; porucha chování; problémy v chování; intervence; individuální potřeby; perspektiva; edukace;

Keywords in English

conduct disorder; behavioural difficulties; intervention; individual needs; perspective; education;

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2014 10:31, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

Text tematizuje vztah představ, které si jak intervenující pedagogové, tak „problémové“ děti vytvářejí o minulosti, současnosti a budoucnosti „problémového“ chování, a jejich možných důsledků pro výsledky etopedické intervence. V optice informované intervence jsou představy, které si vytvářejí o vývoji svého „problémového“ chování samy děti, specifickým projevem jejich individuálních odlišností a proto i důležitým faktorem v rámci plánování etopedické intervence. Úvahy se opírají o závěry kvalitativního výzkumu.

In English

The text focuses on the role of representations of behavioural difficulties dynamics, representations created by teachers as well as children actors within the process of planning the special educational needs intervention. From the point of view of informed intervention concept such representations can be seen as an indicator of individual educational needs of the children.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education