Detailed Information on Publication Record
2014
Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak...
NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD et. al.Basic information
Original name
Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak...
Name (in English)
Reflection in The Process of Learning. Ten Times Equally Yet Differently...
Authors
NEHYBA, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), David A. KOLB (840 United States of America), Fred A. J. KORTHAGEN (528 Netherlands), David BOUD (36 Australia), Peter JARVIS (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), Jennifer A. MOON (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), Jan KOLÁŘ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Saša DOBROVOLNÁ (203 Czech Republic), Jakub ŠVEC (203 Czech Republic) and Josef VALENTA (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, 120 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00075069
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-6489-8
Keywords in English
Experiential Reflection Learning Groupwork Lecturers Personal Social Development
Tags
Reviewed
Změněno: 22/3/2015 21:51, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Zkušenost a její reflexe jsou propagátory zkušenostního učení považovány nejen za nezbytnou součást každého učení, ale dokonce za důležitou podmínku úspěšné práce a spokojeného života. Na teoretické úrovni se jimi zabývá celá řada autorů, z nichž mnozí získali světový věhlas. Jejich koncepty jsou odborné veřejnosti většinou dobře známé, ne vždy však čtenářům umožňují nahlédnout do samotné lektorské „kuchyně“. Předkládaná publikace právě o takový pohled usiluje. Po úvodním vymezení pojmového a definičního rámce totiž formou rozhovorů s renomovanými zahraničními autory a dalšími čtyřmi zkušenými českými lektory představuje jejich zkušenosti v práci s různorodými skupinami a poodkrývá tak oblast jejich osobních i profesních přesvědčení, osvědčených metod a způsobů práce, stejně tak jako zdroje případných nezdarů či možných pochybností. Publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o zkušenostní učení, reflexi a práci se skupinami – zejména tedy lektorům a všem, kteří v této oblasti usilují o rozvoj teorie i praktických postupů.
In English
Experience and its reflection are considered by the promoters of experiential learning not only necessary part of every learning but also an important condition of successful work and satisfied life. On the theoretical level, several authors have been dealing with it, many of whom have become worldly renown. Their concepts are usually well-known for the public, however, they do not necessarily enable the reader to see "behind the curtain". The publication presented is trying to offer exactly such view, since after defining initial concept and definition frame, experience gained from working with various groups is presented in the form of interviews with renowned authors from abroad as well as four experienced lecturers from the Czech Republic. Thus, the field of lecturers' personal and professional beliefs, methods and manners of work together with sources of possible failures or doubts is uncovered. The book is offered to readers which are interested in experiential learning, reflection and working with groups - especially to lecturers as well as everyone who is trying to develop theory and practical procedures in the field.
Links
MUNI/A/0820/2013, interní kód MU |
|