t 2013

Schreiben in mehreren Sprachen: Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz

SORGER, Brigitte, Tomáš KÁŇA, Věra JANÍKOVÁ, Sandra REITBRECHT, Alice BRYCHOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Schreiben in mehreren Sprachen: Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz

Name in Czech

Psaní ve více jazycích: Němčina po angličtině: Vícejazyčnost a její vliv na textovou kompetenci

Name (in English)

Writing in several languages: German after English: Multilingualism and its influence on the writting skills

Authors

SORGER, Brigitte, Tomáš KÁŇA, Věra JANÍKOVÁ, Sandra REITBRECHT and Alice BRYCHOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 358 pp. 2013

Publisher

Tribun EU

Other information

Language

German

Type of outcome

Editorství odborné knihy

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-263-0558-3

Keywords (in Czech)

psaní textů; vícejazyčnost, textová kompetence, němčina jako druhý cizí jazyk po angličtině

Keywords in English

writting skills, multilingual writting, German as a second foreign language after English

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/4/2014 12:01, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Die Entwicklung der Mehrsprachigkeit gilt als wünschenswertes und gesellschaftlich allgemein anerkanntes Ziel, seit sie vom Europarat und von der Europäischen Union schon vor mehreren Jahren zu einer sprachen- und bildungspolitischen Priorität erhoben wurde. Die Vermittlung bzw. Entwicklung der mehrsprachigen Kompetenzen von Individuen manifestiert sich deshalb zunehmend in bildungsstrategischen und curricularen Dokumenten. Wie diese aber im Rahmen des üblichen (Fremd)-Sprachenunterrichtsumgesetzt werden, wirft gerade heute viele Fragen auf, denen wir in diesem Buch aus der Sicht der Entwicklung einer mehrsprachigen Schreibkompetenz im tschechischen schulischen Sprachunterricht nachgehen.

In Czech

Rozvoj mnohojazyčnosti je chápán jako pozitivní a celospolečensky přijímaný cíl. Podpora a rozvoj schopnosti jedince komunikovat ve více jazycích se proto stále výrazněji promítají do strategických a kurikulárních dokumentů v oblasti jazykového vzdělávání. Jaký vliv však tyto dokumenty mají na běžnou školní výuku cizích jazyků, vyvolává i nadále mnohé otázky, o jejichž zodpovězení se pokouší naše kniha z hlediska rozvoje schopnosti tvorby psaných textů ve více jazycích v kontextu sukcesivní výuky jazyků v prostředí české školy.

Links

GAP407/11/0321, research and development project
Name: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Czech Science Foundation