SORGER, Brigitte, Sandra REITBRECHT a Tomáš KÁŇA. Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben. In Brigitte Sorger, Tomáš Káňa, Věra Janíková, Sandra Reitbrecht, Alice Brychová. Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. Erste Auflage. Brno: Tribun EU, 2013, s. 288-300. Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. ISBN 978-80-263-0558-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben
Název anglicky Impulses for teaching and further research on writing in multiple languages
Autoři SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí), Sandra REITBRECHT (40 Rakousko, domácí) a Tomáš KÁŇA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Erste Auflage. Brno, Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, od s. 288-300, 13 s. Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, 2013.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066933
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0558-3
Klíčová slova anglicky multilinguality in German L3 classes teacher training writing training
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D., učo 363. Změněno: 2. 4. 2014 22:17.
Anotace
Dieses Kapitel fasst die Ergebnisse der fünf Teilstudien in diesem Fachbuch zusammen und zeigt Konsequenzen auf. Dabei wird die Notwendigkeit von Aspekten mehrsprachigen Lernens an tschechischen Schulen und in der Lehrerausbildung diskutiert. Zudem wird auf die Notwendigkeit eines intensiven und qualitativ erneuerten Schreibtraining im DaF-Unterricht sowie auf weitere Forschungsziele hingewiesen.
Anotace česky
V kapitole 15 jsou shrnuty výsledky pěti stěžejních studií (kapitoly 10-14) výzkumného projektu. Výsledky výzkumného šetření poukazují rovněž na potřebu podpory didaktiky mnohojazyčnosti a didaktiky dalšího cizího jazyka (tzv. terciární didaktiky)v rámci přípravného vzdělávání učitelů jazyků i jejich dalšího vzdělávání. V závěru kapitoly jsou pro odbornou diskusi uvedeny náměty pro možná směřování dalšího výzkumu zaměřeného na zkoumání produktivních řečových dovedností v kontextu mnohojazyčnosti.
Anotace anglicky
This chapter summarizes the results of the five studies presented in this specialized book and shows consequences. The need of aspects of multilingual learning in Czech schools as well as in teacher trainings are discussed. Furthermore, the necessity of an intensified and qualitatively renewed writing training in German as a foreign language classes as well as further research purposes are mentioned.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 17:02