Detailed Information on Publication Record
2013
Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben
SORGER, Brigitte, Sandra REITBRECHT and Tomáš KÁŇABasic information
Original name
Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben
Name (in English)
Impulses for teaching and further research on writing in multiple languages
Authors
SORGER, Brigitte (40 Austria, guarantor, belonging to the institution), Sandra REITBRECHT (40 Austria, belonging to the institution) and Tomáš KÁŇA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Erste Auflage. Brno, Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, p. 288-300, 13 pp. Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, 2013
Publisher
Tribun EU
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00066933
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-263-0558-3
Keywords in English
multilinguality in German L3 classes teacher training writing training
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 2/4/2014 22:17, doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
V originále
Dieses Kapitel fasst die Ergebnisse der fünf Teilstudien in diesem Fachbuch zusammen und zeigt Konsequenzen auf. Dabei wird die Notwendigkeit von Aspekten mehrsprachigen Lernens an tschechischen Schulen und in der Lehrerausbildung diskutiert. Zudem wird auf die Notwendigkeit eines intensiven und qualitativ erneuerten Schreibtraining im DaF-Unterricht sowie auf weitere Forschungsziele hingewiesen.
In Czech
V kapitole 15 jsou shrnuty výsledky pěti stěžejních studií (kapitoly 10-14) výzkumného projektu. Výsledky výzkumného šetření poukazují rovněž na potřebu podpory didaktiky mnohojazyčnosti a didaktiky dalšího cizího jazyka (tzv. terciární didaktiky)v rámci přípravného vzdělávání učitelů jazyků i jejich dalšího vzdělávání. V závěru kapitoly jsou pro odbornou diskusi uvedeny náměty pro možná směřování dalšího výzkumu zaměřeného na zkoumání produktivních řečových dovedností v kontextu mnohojazyčnosti.
In English
This chapter summarizes the results of the five studies presented in this specialized book and shows consequences. The need of aspects of multilingual learning in Czech schools as well as in teacher trainings are discussed. Furthermore, the necessity of an intensified and qualitatively renewed writing training in German as a foreign language classes as well as further research purposes are mentioned.
Links
GAP407/11/0321, research and development project |
|