Detailed Information on Publication Record
2013
Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy.
VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁBasic information
Original name
Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy.
Name (in English)
Specific Features in teaching Pupils with Special educational Needs in an Inclusive Learning Environment in Primary Schools.
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 257 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství odborné knihy
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech)
vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Tags
Změněno: 10/4/2014 16:42, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Odborná publikace se zabývá problematikou vzdělávání v inkluzivním prostředí základní školy. Je členěná na dvě základní části: odbornou a speciální. Obsahem obecné části je téma inkluzivního vzdělávání z pohledu vzdělávací politiky ve vybraných zemích, týkající se podmínek a speciálěpedagogické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Ve speciální části jsou analyzována specifika v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Přínos odborné publikace je v jejím širokém využití u učitelů základních škol.
In English
The book focuses on education in an inclusive learning environment in primary schools. It is divided into two sections: a general section and a specialized section. The content of the general part is inclusive education in terms of educational policies in selected countries, focusing on the conditions and special educational support for pupils with special educational needs in inclusive schools. The specialized section analyses specific features in teaching pupils with special educational needs in an inclusive learning environment in primary schools. Benefits of the book are in its wide use by primary schoolteachers.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|