t 2013

Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy.

VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ

Basic information

Original name

Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy.

Name (in English)

Specific Features in teaching Pupils with Special educational Needs in an Inclusive Learning Environment in Primary Schools.

Edition

1. vyd. Brno, 257 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství odborné knihy

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6646-5

Keywords (in Czech)

vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

Tags

Změněno: 10/4/2014 16:42, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Odborná publikace se zabývá problematikou vzdělávání v inkluzivním prostředí základní školy. Je členěná na dvě základní části: odbornou a speciální. Obsahem obecné části je téma inkluzivního vzdělávání z pohledu vzdělávací politiky ve vybraných zemích, týkající se podmínek a speciálěpedagogické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Ve speciální části jsou analyzována specifika v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Přínos odborné publikace je v jejím širokém využití u učitelů základních škol.

In English

The book focuses on education in an inclusive learning environment in primary schools. It is divided into two sections: a general section and a specialized section. The content of the general part is inclusive education in terms of educational policies in selected countries, focusing on the conditions and special educational support for pupils with special educational needs in inclusive schools. The specialized section analyses specific features in teaching pupils with special educational needs in an inclusive learning environment in primary schools. Benefits of the book are in its wide use by primary schoolteachers.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education