VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. (Specific Features in teaching Pupils with Special educational Needs in an Inclusive Learning Environment in Primary Schools.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 257 pp. ISBN 978-80-210-6646-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy.
Name (in English) Specific Features in teaching Pupils with Special educational Needs in an Inclusive Learning Environment in Primary Schools.
Authors VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 257 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editorship of professional books
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech) vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 10/4/2014 16:42.
Abstract
Odborná publikace se zabývá problematikou vzdělávání v inkluzivním prostředí základní školy. Je členěná na dvě základní části: odbornou a speciální. Obsahem obecné části je téma inkluzivního vzdělávání z pohledu vzdělávací politiky ve vybraných zemích, týkající se podmínek a speciálěpedagogické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Ve speciální části jsou analyzována specifika v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Přínos odborné publikace je v jejím širokém využití u učitelů základních škol.
Abstract (in English)
The book focuses on education in an inclusive learning environment in primary schools. It is divided into two sections: a general section and a specialized section. The content of the general part is inclusive education in terms of educational policies in selected countries, focusing on the conditions and special educational support for pupils with special educational needs in inclusive schools. The specialized section analyses specific features in teaching pupils with special educational needs in an inclusive learning environment in primary schools. Benefits of the book are in its wide use by primary schoolteachers.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 16:08