BARTOŇOVÁ, Miroslava. Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě (Tesching Pupils in Heterogeneous Groups in Inclusive Clasrooms). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 67-82. ISBN 978-80-210-6646-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě
Name (in English) Tesching Pupils in Heterogeneous Groups in Inclusive Clasrooms
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. p. 67-82, 16 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072286
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech) vzdělávací proces heterogenní třída diferenciace individualizace
Keywords in English educational process heterogeneous class differentiation individuation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 27/3/2014 10:16.
Abstract
V kapitole je charakterizován heterogenní přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Podrobněji jsme se zaměřili na využití principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. Uvádíme několik praktických příkladů, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu. v kapitole prezentujeme výsledky výzkumného šetření.
Abstract (in English)
The chapter characterizes heterogeneous teachers approaches to pupils with special educational needs. We focused specifically on the use of differentiation and individualization principles in teaching in the inclusive setting. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. Here are some practical examples of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.The chapter presents the results of the research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 31/5/2024 23:15