C 2013

Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě

Name (in English)

Tesching Pupils in Heterogeneous Groups in Inclusive Clasrooms

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. p. 67-82, 16 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072286

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6646-5

Keywords (in Czech)

vzdělávací proces heterogenní třída diferenciace individualizace

Keywords in English

educational process heterogeneous class differentiation individuation

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:16, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole je charakterizován heterogenní přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Podrobněji jsme se zaměřili na využití principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. Uvádíme několik praktických příkladů, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu. v kapitole prezentujeme výsledky výzkumného šetření.

In English

The chapter characterizes heterogeneous teachers approaches to pupils with special educational needs. We focused specifically on the use of differentiation and individualization principles in teaching in the inclusive setting. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. Here are some practical examples of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.The chapter presents the results of the research.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education