Detailed Information on Publication Record
2013
Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě
Name (in English)
Tesching Pupils in Heterogeneous Groups in Inclusive Clasrooms
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. p. 67-82, 16 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072286
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech)
vzdělávací proces heterogenní třída diferenciace individualizace
Keywords in English
educational process heterogeneous class differentiation individuation
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:16, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V kapitole je charakterizován heterogenní přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Podrobněji jsme se zaměřili na využití principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. Uvádíme několik praktických příkladů, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu. v kapitole prezentujeme výsledky výzkumného šetření.
In English
The chapter characterizes heterogeneous teachers approaches to pupils with special educational needs. We focused specifically on the use of differentiation and individualization principles in teaching in the inclusive setting. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. Here are some practical examples of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.The chapter presents the results of the research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|