BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení (Specific Features in Teacing Pupils with Specific Leasing Disabilities). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 139-154. ISBN 978-80-210-6646-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Specific Features in Teacing Pupils with Specific Leasing Disabilities
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 139-154, 16 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072287
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech) specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie fonologické uvědomění
Keywords in English specific learning disabilities dyslexia dysgraphia dysortographia phonological awareness
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 27/3/2014 10:10.
Abstract
Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních charakteristik. V úvodu se věnujeme teoretickému vymezení problému, charakterizujeme projevy specifických poruch učení a zákonitosti v edukaci, přičemž se zaměřujeme i na strategie a konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčími výzkumnými šetřeními.
Abstract (in English)
The chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour and personality characteristics. The introduction focuses on the theoretical background of the issue, specific learning disabilities manifestation and patterns in education; we also focus on strategies and examples of teaching practice. The text is supplemented by case studies and partial surveys.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 09:23